تیم دوچرخه سوای - برنامه فنی و حرفه ای همدان کاشان اصفهان ،شهریور94

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید

نظرسنجی
به کدام ورزش بیشتر علاقه دارید؟

برنامه فنی و حرفه ای همدان،کاشان،اصفهان به سرپرستی آقای مهدی حسنی و با اعضای آقایان حامد باقریان و فرهاد محبّی پور برگزار شد.

82  کیلومتر       Maximum speed
    4   کیاومتر       Minimum speed
   29  کیلومتر       Average  speed
  965 کیلومتر مسافتی که رکاب زدیم.

چهار شنبه مورخ6/11 /94حرکت از ترمینال به سمت همدان به همراه دوچرخه هایمان در ساعت3 انجام شد و ساعت 9.30اتوبوس برای شام ایستاد و بعد از 10دقیقه حرکت کرد و ساعت 5.45برای نماز صبح ایستاد.مسیر طولانی بود و طبیعتا خستگی در راه و از این قبیل مسائل هم بود و بلاخره ساعت 6.45صبح به همدان رسیدیم
 و بی معطلی استارت برنامه رو  زدیم  وچرخ هایمان را سوار شدیم حرکت کردیم به سمت غار علیصدر.مسیر همدان تا غار65کیلومتر بود.ساعت8صبح در کنار عشایر صبحانه خوردیم و پس از صرف صبحانه در ساعت9 حرکت کردیم.مسیر سر بالایی زیادی داشت و بعضی از مسیر هم بده بستون بود.در ساعت11.40در کنار جاده یک استراحت مختصر انجام دادیم و دوباره حرکت کردیم.در ساعت 1 به غار علیصدر رسیدیم و از یک سوپر مارکت تنقلات خریدیم و پس از صرف کردن به رستوران رفتیم و ناهار خوردیم.تا ساعت 4استراحت کردیم و بعد از آن نوبت ما شد که بریم.2ساعت در غار بودیم گشت و گزار کردیم و در ساعت 7حرکت کردیم به سمت 3راهی گل تپه که شب برای اسکان در آنجا سر کنیم.ساعت8به آنجا رسیدیم،چادر رو برپا کردیم و وسایل شام رو مهیا کردیم.شام خوردیم و ساعت10.30خوابیدیم.ساعت7صبح بیدار شدیم و پس از صرف صبحانه ساعت 7.45حرکت کردیم و چس از 2ساعت رکاب زدن ناشتا رو در 5کیلومتری  همدان خوردیم و ساعت10.20به همدان رسیدیم.به غیر از گنجنامه دیگر مکان های دیدنی در شهر همدان رو رفتیم که تا ساعت3.40طول کشید مانند بابا طاهر،بوعلی،شهر تاریخی هگمتانه و موزه آن و پس از صرف ناهار و گشت و گذاز در تمام مناطق در ساعت4.20به سمت گنجنامه حرکت کردیم.مسیر 5کیلوتر بیشتر نبود اما سر بالایی صعب العبوری داشت،طوری که حتی بعضی از ماشین ها به زور دنده سنگین حرکت میکردن.ساعت5.40به گنجنامه رسیدیم.پس از عکس از کتیبه2500ساله داریوش و خشایار شاه هخامنشی یک محل اسکان برای شب ماندن پیدا کردیم.شام رو خوردیم و ساعت 11.15خوابیدیم که ساعت 7.30بیدار شیم.چای  را خوردیم،وسایلات رو جمع کردیم و حرکت کردیم در ساعت8.20دقیقه.در جاده ملایر در ساعت 9.15صبحانه رو خوردیم و نیم ساعت بعد آن حرکت کردیم به سمت روستای عبدالرحیم.ترجیحا از مسیر های فرعی بیشتر گذر میکردیم نه از جاده های اصلی.در مسیر راه مزارع هندوانه به وفور دیده میشد.یکی از صاحبان مزارع ما رو به یک هنوانه شیرین وقرمز دعوت کرد و با ما خوش و بش کرد.ساعت 1.30به روستای عبدالرحیم واقع در 15کیلومتری میلاجرد رسیدیم.ناهار رو آماده کردیم و یکی از دیگر روستاییان در آن منطقه برایمان خیار و گوجه و خربزه آورد.مردمانی بسیار مهمان نواز و مهربان خونگرمی بودند.پس از استراحت مناسب در ساعت4حرکت کردیم.قمقمه هایمان آب نداشت و ما هم تشنه بودیم.در بین راه یک روستای بسیار خلوت ایستادیم.مهدی به من و حامد گفت بریم از حسینیه آنجا آب بیاوریم.ما دو نفر رفتیم داخل روستا اما در حسینیه بسته بود و هیچ آبی نبود.چشم ما آدمی نمیدید...بعد از چند دقیقه یک خانوم از دور دست ها به چشمم خورد.متوجه شدم که توجه او را جلب کردیم.من قمقمه خالی ام را در آوردیم تو به منزله سوال آب داری؟؟تکونش دادم.ایشان هم با دست اشاره کرد بیاین و رفت داخل خونه اش.من و حامد هم به سرعت خودمان را به آنجا رساندیم.برایمان اول از همه یک پارچ آب سرد با تکه های یخ آورد که چشمانمان برقی زد.زیر انداز اورد،میوه برای خوردن،میوه در داخل پلاستیک برای بردن،قمقمه ها پر از یخ برایمان آماده کرد.در همین حین من مهدی رو صدا زدم که خودش رو به ما برسونه.2خانواده با بچه های شاد و مهربان در آنجا زندگی میکردند و آخر سر با این خواسته که به مشهد رسیدید برای ما هم دعا کنین ما رو بدرقه کرد.چقدر انسان های انسان دوست و مهربانی بودند...
در ساعت5.30به میلاجرد رسیدیم.یک حمام عمومی خوب پیدا کردیم و حمام کردیم و دوستان انتظامات آنجا همچنین بخش استانداری به ما لطف داشتند و داخل محوطه استانداری به ما جا برای شب ماندن دادند و در ساعت9شب اسکان کردیم.شام خوردیم و ساعت11خوابیدیم.6.30از خواب بیدار شدیم وسایل رو جمع کردیم و ساعت 7 حرکت کردیم،پس از2ساعت رکاب زدن اسفندان صبحانه خوردیم و در ساعت و در ساعت 9.30حرکت کردیم به سمت ساروق.در ساعت11ساروق بودیم.در آنجا امام زاده ای وجود داشت به نام 72تن که در آنجا چای خوردیم و استراحتی کردیم و حرکت کردیم به سمت داوود آباد.ساعت2.30به آنجا رسیدیم.برای ناهار آنجا بودیم من و حامد به دنبال نون بودیم و مهدی هم یک جای مناسب برای ماندن پیدا کرد.ناهار را خوردیم و 5.20حرکت کردیم به سمت ده نمک.در آنجا یک دریاچه نمک بسیار زیبا وجود داشت که البته به دلیل خشک سالی بدون آب بود و فقط در بعضی از مناطق در عقب تر دریاچه حالت باتلاقی داشت.ساعت 5.50در آنجا بودیم و پس از دیدن دریاچه و عکس گرفتن از آن منطقه در ساعت7.40یک مکان مناسب برای ماندن در شب پیدا کردیم.شام را خوردیم و خوابیدیم در ساعت11.زنگ بیدار شدنمان در ساعت6.40بود و پس از چای خوردن و جمع کردن وسایل در ساعت7.35حرکت کردیم.پس از 2ساعت رکاب زدن در کنار جاده بند و بسات صبحانه رو روبه راه کردیم و پس از آن رکاب زدیم تا ساعت3که به وَر سفلی رسیدیم و ناهار را در آنجا خوردیم و تا5استراحت کردیم و وسایل رو جمع کردیم و به خورهه رسیدیم.از خورهه تا ورسفلی 1ساعت بیشتر راه نبود.شب را در آنجا مستقر شدیم.شام را در ساعت9خوردیم. که آب دو خیار با دست پخت آقا مهدی بود....و در ساعت 11خوابیدیم.ساعت6.20دقیقه بیدار شدیم و پس از جمع کردن بار و بندیل حرکت کردیم به سمت آبگرم.در ساعت9.30در آنجا بودیم مسیر تا آبگرم 90درصد سربالایی بود.
در آبگرم یک سوئیت گرفتیم و به آبگرم رفتیم و صبحانه خوردیم و استراحت کردیم و ساعت1حرکت کردیم.ناهار را در دلیجال خوردیم به یکی از رستوران های آنجا رفتیم و پس از آن تا ساعت 8.30شب رکاب زدیم تا به مشهد اردهال برسیم.مسیر سربالایی سختی داشت.در مسیر راه شهری به نام نقار وجود داشت که بسیار کوچه های زیبایی داشت و یک شهر کوچک و بسیار زیبا بود.بلاخره در 10کیلومتری مشهد اردهال نوبت سر پایینی شد و ما به آنجا رسیدیم.ساعت9.30سوئیت در بالای  امام زاده گرفتیم و حمام کردیم و شام خوردیم و ساعت12خوابیدیم.ساعت8بیدار شدیم،صبحانه خوردیم و چرخ هایمان را شستیم و وسایل را جمع کردیم و حرکت کردیمدر ساعت3 و 2ساعت بعد در نیاسر بودیم.یک شهر کوهستانی و بسیار زیبا با مناطق دیدنی بسیار دل.در بازار گشتیم و مناطق دیدنیشو دیدیم و یک جای مناسب پیدا کردیم و شام خوردیم و خوابیدیم در ساعت12.در ساعت7.30بیدار شدیم و حرکت کردیم به سمت کاشان و پس از 3.30دقیقه رکاب زدن در ساعت11 به کاشان رسیدیم.مناطق تاریخی و دیدینی از جمله باغ فین کاشان که به نظرم یکی از دیدنی ترین عمارت های ایران هست و موزه های زیبای کاشان رو بازدید کردیم.ساعت2ناهار را در کاشان خوردیم.
و از ساعت3.30 تا خود قمصر رکاب زدیم.مسیر کاشان تا قمصر20کیلومتر بود اما سر بالایی نفس گیری داشت.در ساعت5.30به قمصر رسیدیم و در شهر یک گشتی زدیم که شب برای اسکان آنجا باشیم.ساعت 7.45اسکان کردیم در یکی از پارک های قمصر.من و حامد برای بار دیگر رفتیم داخل شهر بگردیم اما این بار پیاده و حامد آرایشگاه رفت و من هم وسایل مورد نیاز رو خریدم و ساعت9.30برگشتیم.شام خوردیم لباس هایم را شستم و ساعت11خوابیدیم.7.20بیدار شدیم وسایل رو جمع کردیم و یاعت8حرکت کردیم به سمت میمه.یکی از سخت ترین سر بالایی های این برنامه مسیر قمصر به میمه بود.یک مسیر کوهستانی و سر بالایی طاقت فرسا.ناهار را در ساعت 1 در شهر کامو خوردیم.و تا ساعت4.30استراحت کردیم.
2ساعت بعد در میمه حاضر بودیم یک محل خوب برای ماندن پیدا کردیم شام خوردیم و ساعت1.30خوابیدیم.فردای آن روز در ساعت7.30بیدار شدیم.صبحانه خوردیم و ساعت8.30حرکت کردیم به سمت شاهین شهر که واقع در15کیلومتری اصفهان بود و مسیر از میمه تا شاهین شهر75تا بود.در مسیر راه حامد 1بار و مهدی 2بار پنچر کردن که به سرعت پنچر گیری کردن و آماده حرکت شدیم.ساعت5شاهین شهر بودیم و آقا حامد وآقا مهدی سریع پنچر گیری تیوپ هایشان را انجام دادن و شام درست کردیم و ساعت11خوابیدیم.ساعت8بیدار شدیم وسایل رو جمع کردیم و حرکت کردیم به سمت اصفهان و ساعت9.20در اصفهان یک شهر زیبا با بناهای تاریخی و چشم گیر که افراد مختلف از سرتاسر دنیا رو به آنجا میکشد رسیدیم.در شهر با چرخ گشتیم و در و عکس گرفتیم و این برنامه بسیار خوب به پایان رسید.

نوع مطلب : دوچرخه سواری،

چهارشنبه 1 مهر 1394
دوشنبه 27 شهریور 1396 11:44 ب.ظ
Hi there, I enjoy reading all of your article.
I wanted to write a little comment to support you.